Zgrzytanie i zaciskanie zębów a bóle głowy

nowoczesna stomatologia odbudowa tkanek dzięki fibrynie bogato-płytkowej
Fibryna bogato-płytkowa
5 lutego, 2020
zalety implantów stomatologicznych
mocne strony implantów stomatologicznych dostępnych w gabinecie stomatologicznym
13 lutego, 2020

Zgrzytanie i zaciskanie zębów a bóle głowy

zaciskanie zebów i bruksizm powazny problem stomatologiczny, którego nie wolno lekceważyć

Zaciskanie i zgrzytanie zębów zdecydowanej większości wypadków jest wynikiem ciągłego stresu i zazwyczaj wiąże się z ciężkimi następstwami dla zdrowia pacjentów. Jedną z mniej znanych wyników tego problemu (tzw. bruksizmu) są przewlekłe bóle głowy, zazwyczaj brane za migrenę. Z reguły pacjenci z bruksizmem, pomimo tego, że zaciskają zęby w niekontrolowany sposób, wykorzystują ogromną siłę nacisku, która ma negatywny wpływ na zdrowie zębów.

Do najpowszechniej znanych skutków zaciskania i zgrzytania zębami wchodzą w skład ukruszenia, pęknięcia i przedwczesne ścieranie zębów, a poza tym dochodzi też do krwawienia dziąseł i choroby przyzębia. Zdarza się również tak, że pacjenci zauważają kliknięcia i chrzęst w żuchwie lub bóle skroni i szczęki. Na te przypadłości powinno się reagować zdecydowanie, by przeciwdziałać pogłębianiu się tych dolegliwości.

Bardzo nie trudno dostrzec symptomy bruksizmu. Szybka diagnoza i przeciwdziałanie, ratują stan zębów przed niekorzystnymi efektami tej choroby. Odzewem dentystów na zgrzytanie i zaciskanie zębów są szyny relaksacyjne. Są one specjalnymi nakładkami na zęby, które chronią je i wspierają relaksację szczęki. Choć gotowe szyny są dostępne na przykład w aptece, najodpowiedniejsze z nich są dobierane przez dentystę. Wtedy pacjent ma pewność, że nakładki zostały dobrane do niego indywidualnie, zgodnie z jego potrzebami i na pewno wyeliminują problem.

W przypadku zaciskania i zgrzytania zębami wymagana jest jak najszybsza kontrola w gabinecie dentystycznym.