dziecko u dentysty leczenie zębów mlecznych
Dziecko u dentysty
27 stycznia, 2020
zaciskanie zebów i bruksizm powazny problem stomatologiczny, którego nie wolno lekceważyć
Zgrzytanie i zaciskanie zębów a bóle głowy
10 lutego, 2020

Fibryna bogato-płytkowa

nowoczesna stomatologia odbudowa tkanek dzięki fibrynie bogato-płytkowej

Dentystyczne zabiegi chirurgii stomatologicznej z reguły skutkują procesem zrastania tkanek. Obecnie, technika pozwala dentystom na zastosowanie systemów, jakie w ogromnym stopniu wspomagają procesy regeneracyjne. Jednym z najciekawszych rozwiązań jest zastosowanie bogato-płytkowej fibryny PRF. Ta fibryna jest powłoką uzyskiwaną bezpośrednio z krwi pacjenta, a zamieszczone w środku niej białe krwinki mają dobry wpływ na odnowę komórek. Wykorzystanie fibryny wspomaga zrastanie tkanek i zwalczanie stanów zapalnych i infekcji, a także formowanie nowych tkanek i naczyń krwionośnych.

Takie rozwiązanie ma w stomatologii szerokie zastosowanie. Wśród wielu różnych przede wszystkim jest to przydatne w trakcie zabiegów implantologii, podnoszenia dna zatoki szczękowej i działaniach odbudowujących. Ta technologia sprawdza się także w ciągu leczenia komplikacji po wyrwaniu zęba, recesji dziąsła czy leczenia kieszeni dziąsłowych. Przy pomocy fibryny bogato-płytkowej te skomplikowane zabiegi stomatologiczne są zdecydowanie bardziej bezpieczne oraz proste do wyleczenia.

Zwykle z pojedynczej dawki pozyskanej krwi można wytworzyć od 3 do nawet siedmiu fibryn. Wszystko za sprawą techniki specjalnego odwirowania oraz opracowania pobranej krwi. A ze względu na to, że próbki są pozyskiwane bezpośrednio od pacjenta, fibryny są absolutnie zgodne i naturalne.