usuwanie ósemek - wizyta w gabinecie stomatologicznym Dentysta
Usuwanie zębów mądrości
20 stycznia, 2020
nowoczesna stomatologia odbudowa tkanek dzięki fibrynie bogato-płytkowej
Fibryna bogato-płytkowa
5 lutego, 2020

Dziecko u dentysty

dziecko u dentysty leczenie zębów mlecznych

Zwykle nie zastanawiamy się, jak ważne jest przyswajanie przez dziecko właściwych zwyczajów. Zwykle jest tak, że maluchy nieodpowiednio myją zęby, z tej przyczyny są mocniej narażone na rozwój próchnicy. Nie wolno tego lekceważyć, dlatego że niezdrowe zęby mleczne mogą negatywnie wpływać na wyrost zębów stałych. W czasie wymiany zębów może powstać wiele nieprawidłowości. Na przykład z uwagi na to, że podczas tego przebiegu w jamie ustnej malucha jest zbyt wiele lub za mało zębów. To zatem może stać się powodem formowania się wad zgryzu.

Próchnica to choroba zakaźna, co bez problemu przenosi się z jednego zęba na kolejny. Z uwagi na to z łatwością może przenieść się z mleczaków na zęby stałe. Dodatkowo wynikiem choroby może być przedwczesna utrata zębów mlecznych, jaka niedobrze wpływa na rozwój kości i mięśni twarzy. Problemy z zębami zazwyczaj sprawiają ból. Z tego względu wizyty u dentysty są konieczne już we wczesnym etapie rozwoju dziecka.

Dla wszystkich gabinetów stomatologicznych podstawowym celem jest, by dzieci czuły się w nim bezpiecznie. Zapoznanie z dentystą i przyjazne zachęcanie dziecka do wizyt w gabinecie dentystycznym jest niezbędną częścią przyzwyczajenia dziecka. Poprawna nauka mycia zębów oraz częste wizyty u dentysty uczą dzieci właściwej higieny jamy ustnej. Leczone i czyste ząbki cieszą pacjentów w każdym wieku.