Zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego – wykrywanie problemu

jak dbać o protezę zębów? dlaczego należy zdjąć protezę przed snem?
Czy powinno się wyjmować w ciągu nocy ruchome protezy zębów?
24 marca, 2020
przyczyny krwawienia dziąseł podczas szczotkowania zębów
Co oznacza krwawienie dziąseł?
16 kwietnia, 2020

Zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego – wykrywanie problemu

leczenie zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego w gabinecie stomatologicznym

Systematyczne wizyty w gabinecie dentystycznym pomagają pacjentom nie tylko zadbać o zdrowie oraz higienę jamy ustnej, ale dzięki nim można szybko odkryć zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego. Zadaniem tego stawu jest ruszanie żuchwą w tył i na przód i w lewo i w prawo. Dlatego jego prawidłowe działanie uzależnia właściwą wymowę albo na przykład żucie pokarmów.

Wszystkie problemy z działaniem stawu skroniowo-żuchwowego można szybko zauważyć, co sprawia, że możliwe jest szybkie rozpoczęcie leczenia. W gabinetach stomatologicznych diagnozy wykonywane są dzięki zastosowaniu specjalnego deprogramatora pod opieką chirurga stomatologa. Zdiagnozowanie problemu nie wymaga szerokiej wiedzy ze względu na różnorodność obecnych w takim przypadku sygnałów.

Do najpopularniejszych symptomów problemów ze stawem skroniowo-żuchwowym należy zgrzytanie i zaciskanie zębów. Równie częste są trudności w przeżuwaniu twardego jedzenia albo dalekim rozchylaniu ust i przymus mocnego przyciskanie zębów, aby stykały się ze sobą. Zdarza się też tak, że występują trzaski i kliknięcia w stawach albo zauważamy przedwczesne zniszczenie, starcie albo nadwrażliwość zębów. Takich sygnałów nie należy lekceważyć, ponieważ towarzyszą im często bóle głowy, karku czy pleców, a także ruchomość zębów oraz kłopoty z innymi stawami.