leczenie zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego w gabinecie stomatologicznym
Zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego – wykrywanie problemu
9 kwietnia, 2020
aparat retencyjny w ortodoncji, kiedy dentysta zleca noszenie retainera
Czym jest aparat retencyjny?
22 kwietnia, 2020

Co oznacza krwawienie dziąseł?

przyczyny krwawienia dziąseł podczas szczotkowania zębów

Krwawienie dziąseł najłatwiej zaobserwować podczas szorowania zębów. Przyczyn krwawienia dziąseł może istnieć wiele na przykład z reguły są to niektóre leki, stres lub bezwartościowa dieta. Najczęściej ten problem pojawia się w wyniku nieodpowiedniej higieny jamy ustnej i pojawieniu jednej z najpowszechniejszych chorób przyzębia i dziąseł – parodontozy. Z reguły złe albo za rzadkie mycie zębów równać się z zbieraniem się kamienia na zębach i namnażaniem bakterii, które prowadzi do występowania stanów zapalnych. Ta metodą osłabione zęby i dziąsła są bardziej podatne na działanie szkodliwych czynników i rozwojowi paradontozy.

Krwawienie dziąseł wiąże się nie tylko z nieprzyjemnym widokiem podczas oczyszczania zębów. Problem ten pociąga za sobą inne równie nieprzyjemne skutki. Z czasem zapalenie dziąseł prowadzi do rozchwiania, a także wylatywania zębów. Na krwawienie dziąseł głównie powinny zwrócić uwagę również osoby palące papierosy, ponieważ substancje w ich składzie także zdecydowanie wpływają na stan jamy ustnej i przeszkadzają w leczeniu.

Ze względu na te okoliczności, nie wolno ignorować krwawienia dziąseł. Przede wszystkim powinno się skonsultować się z dentystą i jak najpilniej umówić na wizytę w gabinecie dentystycznym. Stomatolog z pewnością pomoże zwalczyć problem. W takiej sytuacji warto też zadbać o właściwszą higienizację jamy ustnej i zaopatrzyć się w odpowiednio dobraną szczoteczkę do zębów.