Zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego – pomoc dentysty

Przeznaczenie koron protetycznych od dentysty
26 lutego, 2021
Czy aparat ortodontyczny uniemożliwia leczenie zębów?
27 lutego, 2021

Cykliczne wizyty u dentysty umożliwiają pacjentom nie tylko zadbać o zdrowie i higienę jamy ustnej, ale również za ich sprawą można wcześnie odkryć zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego. Zadaniem tego stawu jest poruszanie żuchwą do przodu, do tyłu oraz na boki. Ze względu na to jego właściwe działanie uzależnia poprawną prawidłową wymowę albo przykładowo funkcje żucia.

Wszelkie kłopoty z działaniem stawu skroniowo-żuchwowego można szybko zobaczyć, dzięki czemu możliwe jest bezzwłoczne rozpoczęcie leczenia. W gabinetach dentystycznych badania wykonywane są przy użyciu specjalnego deprogramatora pod okiem chirurga stomatologa. Zdiagnozowanie problemu nie jest skomplikowane ze względu na wielość obecnych w takim przypadku symptomów.

Do najbardziej znanych oznak problemów ze stawem skroniowo-żuchwowym należy zgrzytanie i zaciskanie zębów. Tak samo znane są trudności w gryzieniu twardego jedzenia czy szerokim otwieraniu ust oraz potrzeba mocnego przyciskanie zębów, aby stykały się ze sobą. Zdarza się również tak, że występują trzaski i kliknięcia w stawach albo obserwujemy przedwczesne starcie, zniszczenie czy nadwrażliwość zębów. Tych symptomów nie wolno lekceważyć, dlatego że towarzyszą im przewlekłe bóle karku, głowy lub pleców, a także ruchomość zębów i problemy z innymi stawami.