Leczenie zachowawcze krok po kroku
14 lutego, 2021
Nadwrażliwość zębów na zimno i ciepło
15 lutego, 2021

Teraźniejszy rozwój stomatologii sprawia, że leczenie stomatologiczne jest dostępne dla właściwie każdego. Aplikacja implantów, chociaż wlicza się do bardziej trudnych, także z upływem lat stał się o wiele bardziej bezpieczny. Pomimo tego istnieje parę przeciwwskazań, jakie należy rozważyć, decydując się na taki zabieg.

Przede wszystkim implantów nie wstawia się kobietom w ciąży ani w przypadku osób z chorobami układu krzepnięcia krwi czy z zaawansowaną osteoporozą. Ograniczeniem jest również aktywna choroba nowotworowa oraz nieustabilizowana cukrzyca. Implantów nie wszczepia się u dzieci oraz osób do 16 roku życia, z uwagi na wciąż trwający proces rozwoju kości szczęki.

Wiele przeciwwskazań nie wyklucza całkowicie możliwości zastosowania implantów, jednak powinny być one omówione ze stomatologiem zanim zapadnie decyzja o zabiegu implantacji. Są to np. osoby z wadami serca,chorobami psychicznymi lub z chorobą Parkinsona. Rozmowy z dentystą potrzebują również ci pacjenci, którzy latami nałogowo palą papierosy.

Implanty wymagają dobrej kondycji kości szczęki i jamy ustnej, z tego powodu pacjenci walczący z przypadłościami takimi jak próchnica czy parodontoza, powinny przede wszystkim podjąć leczenie w gabinecie stomatologicznym, zanim będą mogli zdecydować się na zabieg implantacji.

W innych okolicznościach nie ma przeciwwskazań do wszczepiania implantów. Każdy, kto pomyślnie przejdzie opinię medyczną może zdecydować się na implanty.