Oparcie całkowitej protezy na implantach
18 lutego, 2021
Na co patrzeć kupując pastę do zębów?
19 lutego, 2021

Choć endodoncja wielu niczego nie mówi, to dział dentystyczny, którego celem jest rozpoznawanie i leczenie chorób miazgi zębowej. Potocznie znamy to jako leczenie kanałowe. Z reguły leczenie endodontyczne wlicza się do jednych z bardziej skomplikowanych zabiegów dentystycznych. Pomimo tego, dzięki nowoczesnym technikom i umiejętnościom endodonty, czyli dentysty zajmującego się tym leczeniem, leczenie  endodntyczne przebiega sprawnie. Współczesne zabiegi leczenia kanałowego wykonuje się najczęściej pod mikroskopem, co zapewnia dobrą widoczność zainfekowanej miazgi zęba.

Leczenia kanałowego wymagają raczej poważne przypadki. To nie tylko próchnicze infekcje miazgi zęba, ale także zgorzele i martwica. Do gabinetu dentystycznego na zabieg kanałowy kierowani są także pacjenci cierpiący na zapalenie tkanek okołowierzchołkowych. Czasem zdarza się, że reakcja endodonty niezbędna jest też przed leczeniem protetycznym. Zanim jednak stomatolog endodonta podejmie się działania, wykonuje szereg badań diagnostycznych, jakie ocenią, w jaki sposób można naprawić ząb.

Choć leczenie kanałowe wywołuje wiele obaw wśród pacjentów, dzięki nowoczesności stomatologii nie należy się go obawiać. Każdy zabieg endodontyczny wykonywany jest ze znieczuleniem , więc zabieg jest bezbolesny. Właściwie opracowany kanał zębowy robi więcej problemów.