Kiretaż w stomatologii
19 lutego, 2021
kiedy warto kupić aparat ortodontyczny dla dziecka
20 lutego, 2021
dziecko u dentysty leczenie zębów mlecznych

Bardzo często nie zwracamy uwagi na to, jak istotne jest nabywanie przez dziecko dobrych przyzwyczajeń. Zazwyczaj zdarza się tak, że maluchy za słabo pielęgnują zęby, dlatego są silniej narażone na powstawanie próchnicy. Nie należy tego bagatelizować, ponieważ zainfekowane próchnicą zęby mleczne mogą negatywnie wpływać na wzrost zębów stałych. Podczas wymiany zębów mogą pojawić się różne nieprawidłowości. Na przykład z uwagi na to, że w ciągu procesów rozwoju w jamie ustnej malucha jest za wiele albo za mało zębów. To potem może być powodem rozwoju wad szczęki.

Próchnica to choroba zakaźna, która bez przeszkód przenosi się z jednego zęba na drugi. Z tego powodu z łatwością może przejść z mleczaków na zęby stałe. Co więcej rezultatem choroby może zostać przyspieszona strata zębów mlecznych, jaka niekorzystnie wpływa na rozwój mięśni i kości twarzy. Nieleczone zęby zazwyczaj wywołują ból. Z tego względu wizyty u dentysty są niezbędne już we wczesnym etapie rozwoju dziecka.

Dla każdego gabinetu dentystycznego głównym celem jest, by dzieci czuły się tam bezpiecznie. Zapoznanie z dentystą oraz przyjacielskie zachęcanie dziecka do pojawiania się w gabinecie dentystycznym jest niezbędną częścią przyzwyczajenia dziecka. Właściwa nauka czyszczenia zębów oraz systematyczne wizyty u dentysty uczą dzieci odpowiedniej higieny jamy ustnej. Leczone oraz czyste ząbki cieszą pacjentów w każdym wieku.