Jakie problemy występują podczas wyrzynania ósemek

Wytrzymałe implanty
26 listopada, 2020
Implanty w podczas jednej wizyty u dentysty
4 grudnia, 2020

Jakie problemy występują podczas wyrzynania ósemek

Wyrastanie ósemek może sprawiać kłopoty. W dużym stopniu okres wyrzynania się ósemek jest długi i u wielu osób nieprzyjemny. Nie u wszystkich osób ósemki w ogóle się wyrzynają. Bywa tak, że rośnie tylko jedna lub dwie, niekiedy nie rosną w ogóle. Regulują to uwarunkowania genetyczne i ilość miejsca w szczęce. Towarzyszące wyrastaniu ósemek ból czy obrzęk dziąsła nie we wszystkich przypadkach świadczą o tym, że rosną w sposób niewłaściwy. Pomimo tego warto umówić się na wizytę w klinice stomatologicznej, żeby uniknąć uciążliwych skutków złego wyrzynania się ósemek.

Kłopot pojawia się w momencie, kiedy wzrost ósemek nie jest prawidłowe. Na przykład kiedy rosną krzywo czy ponad linię zębów, wpijają się w policzek, drażnią dziąsła albo okazują się zębami zatrzymanymi. Najmocniejszy ból może pojawić się ze względu na nacisk na pozostałe zęby, a także kiedy w okolicy występuje próchnica. Oprócz bólu w trakcie wyrastania ósemek może wystąpić też szczękościsk, gorączka, a także stan zapalny i obrzęk. Wystąpienie podobnych dolegliwości nie we wszystkich przypadkach prowadzi do ekstrakcji ósemek, jednak nie ulega wątpliwości, że lekarz stomatolog powinien zaradzić na problem.

Niekiedy jest tak, że ósemki stomatolog wyrywa zapobiegawczo, ze względu na to, że w niektórych przypadkach utrzymanie ich czystości jest trudne, co przeważnie prowadzi do powstawania próchnicy. Oprócz usunięcia ósemek lekarz stomatolog może pomóc także na inne sposoby. By uprościć proces wyrastania, może naciąć dziąsło i zalecić środki przeciwbólowe i antybiotyki.