Implanty zębów w jeden dzień w gabinecie dentystycznym

Wyrzynanie ósemek
15 marca, 2021
W jaki sposób uniknąć osłabienia szkliwa oraz dziąseł?
16 marca, 2021

Wszczepianie implantów stomatologicznych stomatolog może wykonać na 2 sposoby. Najbardziej popularny zabieg aplikacji dwufazowych implantów zawiera 2 etapy. Po pierwsze w szczęce wszczepiany jest implant , w drugim etapie stomatolog implantolog aplikuje część zastępującą ząb po całkowitym przyjęciu się implantu. Nowoczesne metody sprawiły, że dostępny jest jednak sposób wszczepienia implantów zębowych w w ciągu jednej wizyty, a więc jednofazowych implantów.

Implanty podczas jednej wizyty cechują się tym, że w trakcie pojedynczej wizyty pacjent uzyskuje zarówno implant, jak i całą odbudowę zęba. Rzecz jasna cały proces wyprzedzają kompleksowe diagnostyczne badania, żeby pacjent rozumiał istotę wszelkich etapów działań wykonywanych przez stomatologa, jednak wszczepienie implantu i umieszczenie korony przeprowadza się podczas pojedynczej wizyty w gabinecie dentystycznym. Głównym zastrzeżeniem do aplikacji implantów w w ciągu jednej wizyty jest idealny stan zdrowia jamy ustnej i kości żuchwy lub szczęki w miejscu wszczepu.

Niezależnie od metody implant musi się zrosnąć z kością, ale przy zabiegu jednofazowych implantów całkowity zabieg przebiega pod protezą, a pacjent może normalnie jej używać. Biorąc pod uwagę ilości braków i uzupełnienia protetycznego – mostu, korony lub całej protezy – podczas gojenia się pacjent korzysta z protezy tymczasowej. Po pełnym zrośnięciu się kości z implantem stomatolog zamienia tymczasową protezę na właściwe uzupełnienie. Nie zmienia to jednak tego, że tymczasowa proteza świetnie sprawdza się i umożliwia osiągnięcie wspaniałego kompletnego uśmiechu w jeden dzień.