Wytrzymałe implanty dentystyczne
15 marca, 2021
Implanty zębów w jeden dzień w gabinecie dentystycznym
16 marca, 2021

Wyrastanie ósemek może powodować problemy. W dużym stopniu okres wyrzynania się ósemek jest rozciągnięty w czasie i u wielu osób bolesny. Nie u wszystkich osób ósemki się wyrzynają. Nieraz jest tak, że wychodzi jedna albo dwie, niekiedy nie rosną wcale. Decydują o tym uwarunkowania genetyczne i z reguły miejsce w szczęce. Obecne przy wyrastaniu ósemek obrzęk dziąsła i ból nie we wszystkich przypadkach przesądzają o tym, że wyrzynają się w nieprawidłowo. Pomimo tego warto skonsultować się w gabinecie stomatologicznym, aby uniknąć nieprzyjemnych skutków niepoprawnego wzrostu ósemek.

Kłopot zjawia się w sytuacji, kiedy wzrost ósemek jest niepoprawne. Dla przykładu kiedy rosną krzywo albo ponad linię zębów, wrastają w policzek, drażnią dziąsła albo okazują się zębami zatrzymanymi. Najmocniejszy ból może odezwać się z uwagi na nacisk na inne zęby, a czasami kiedy w pobliżu występuje próchnica. Oprócz bólu w czasie wyrzynania ósemek może wystąpić również gorączka, szczękościsk, a nawet stan zapalny i obrzęk. Wystąpienie podobnych symptomów nie we wszystkich przypadkach kończy się na ekstrakcji ósemek, ale niewątpliwie lekarz stomatolog powinien zbadać kłopot.

Zdarza się tak, że ósemki stomatolog usuwa profilaktycznie, dlatego że w wielu przypadkach utrzymanie ich czystości jest utrudnione, co zwykle prowadzi do rozwoju próchnicy. Oprócz usunięcia ósemek lekarz stomatolog może wesprzeć pacjenta także innymi metodami. By uprościć proces wyrzynania, może przyciąć dziąsło i zalecić środki przeciwbólowe i antybiotyki.