W jaki sposób uniknąć osłabienia szkliwa oraz dziąseł?
16 marca, 2021
Struktura i typy implantów zębów
17 marca, 2021

Ilość kości jest kwestią bazową dla wszczepienia implantów stomatologicznych. Usunięcie zębów powoduje przekształcenia w jamie ustnej zarówno pod względem estetycznym jak i zdrowotnym. Nieuzupełniony brak skutkuje występowaniem nasilającego się zaniku kości szczęki, co następnie negatywnie wpływa na pozostałe zęby. Brak oparcia może spowodować, że one również będą się poruszać, a potem wypadać. Dlatego też uzupełnienie luk jest również ważne. Żeby zabieg wszczepienia implantów stomatologicznych był możliwy, w obszarze wszczepu musi znaleźć się wystarczająca ilość kości. Bywa jednak tak, że pacjenci chcący uzupełnić brak implantem zębowym mają za małą ilość kości. Nie stanowi to problemu, ponieważ to nie wyklucza ich całkowicie, aby implant poprawnie się przyjął oraz zachował w dobrym miejscu.

Niewielką ilość kości da się odtworzyć. Obecne substancje używane w stomatologii pozwalają dentyście nie tylko na wszczepienie nowego materiału kostnego. Wykorzystywany materiał zazwyczaj sprzyja naturalnemu przyrostowi materiału kostnego. Dlatego zabiegi sterowanej regeneracji materiału kostnego są tak znane oraz przeprowadzane przez doświadczonych dentystów. Taki sposób odbudowy kości przed zabiegiem wszczepienia implantów stomatologicznych jest bezpieczny, a stomatolog implantolog przeprowadza go przy znieczuleniu miejscowym. Dentysta zamieszcza specjalny materiał w obszarze dotkniętym zanikiem, a potem okrywa go specjalną membraną. Na kompletną odbudowę kości pod implanty zębowe niestety trzeba poczekać ok. od 3 do 6 miesięcy. Po upływie tego czasu stomatolog może bezpiecznie wszczepić implant.