Co według dentysty należy robić po usunięciu zęba?

Czym jest pionowe pęknięcie zęba – leczenie u stomatologa
5 października, 2020
W jaki sposób dbać o zdrowie dziąseł?
13 października, 2020

Co według dentysty należy robić po usunięciu zęba?

Dentysta przeważnie stara się dopasować sposób leczenia, by jak najbardziej oszczędzić naturalne zęby, choć zdarza się tak, że wyrwanie zęba jest jedynym rozwiązaniem kłopotu pacjenta. W tym wypadku nieodwołalnie należy stosować się zaleceń dentysty. To bardzo kluczowe, aby uniknąć komplikacji, a czas gojenia odbywał się sprawnie i bezpiecznie.

W pierwszej kolejności trzeba według zaleceń tamować krwawienie, zagryzając chroniący ranę jałowy gazik. Ponadto należy uważać, ze tabletkami przeciwbólowymi. Znieczulenie traci siłę niewiele od momentu zabiegu, a ból może okazać się silny. W tej sytuacji trzeba bez wyjątku stosować się zaleceń stomatologa, ze względu na to, że nadmierne branie leków może okazać się groźne dla organizmu.

Po dotarciu do domu należy przyłożyć do policzka lodowaty okład, aby pomniejszyć ryzyko wystąpienia opuchlizny. Jeżeli wziąć pod uwagę spożywanie jedzenia, przez pierwsze 2 godziny nie powinno się pić i jeść. Dopiero po upływie 2-3 można spożyć coś lekkiego, szczególnie w postaci półpłynnej. Nie należy spożywać chrupkich i twardych albo gorących i pikantnych potraw. Jeśli pacjent jest uzależniony od papierosów warto zrezygnować z nich na parę dni, ponieważ utrudniają gojenie się rany.

Stomatolodzy przestrzegają, by w dobę po zabiegu usunięcia zęba, nie przemywać zbyt często ust. Miejsce zabiegu ochrania skrzep, jakiego wypłukanie mogłoby grozić otwarciem rany. To sprawia trudny do zniesienia, silny ból i dojście dla bakterii. Tak samo mocno powinno się uważać w trakcie szczotkowania.