Co według dentysty należy robić po usunięciu zęba?
9 października, 2020
Jak sprawić, by nie bać się dentysty?
20 października, 2020

W jaki sposób dbać o zdrowie dziąseł?

Od zdrowia dziąseł zależne jest to, czy nasze zęby będą zdrowe. Dziąsła to też istotny element w ciągu rozdrabniania pokarmu. Na skutek chorób dziąseł, zęby osłabiają się, przez co mogą powstawać utrudnienia z rozdrabnianiem pokarmu. Czynników chorób dziąseł jest wiele, dlatego stomatolodzy powtarzają, że należy zwrócić uwagę na to, jak je pielęgnujemy.

Bazowym czynnikiem problemów dziąseł jest nieodpowiednia higiena zębów. Nieprecyzyjne albo sporadyczne czyszczenie zębów oznacza, że odkładają się resztki jedzenia. To wiedzie do następnego kłopotu, czyli gromadzenia się kamienia nazębnego. Według stomatologów przyczyną chorób dziąseł są też wady zgryzu, przez które niełatwo myć zęby. Choroby dziąseł tworzą się z powodu mechanicznych urazów. Na przykład od niepoprawnego mycia oraz stosowania źle dobranej protezy. To może prowadzić do osuwania się (recesji) dziąseł oraz kolejnych dolegliwości, które rozwiązują trudniejsze zabiegi stomatologiczne.

Pierwszym symptomem stanów zapalnych dziąseł są zaczerwienienie, ból, a nawet krwawienie w czasie mycia. Pojawia się również nadwrażliwość na zimno, ciepło lub słodycze. Da się jednak zadbać o dziąsła przez pocieranie stworzonymi do tego gumowymi szczoteczkami, używać żele przeciwzapalne lub używać kojących naparów z ziół. Powinno się bezwzględnie systematycznie odwiedzać stomatologa, poprzez co stale będzie mógł dbać o zdrowie dziąseł.