Gabinet stomatologiczny z wybielaniem zębów lampą
11 lutego, 2021
Implanty stomatologiczne w jeden dzień i ubytki tkanki kostnej
12 lutego, 2021

Usunięcie korzenia zęba jest jednym z bardziej skomplikowanych zabiegów, którym zajmuje się chirurg stomatologiczny. Jest potrzebny, gdy korzenie zębowe psuja się, a inne drogi leczenia nie skutkują. Lekarz musi dokładnie sprawdzić w jakiej kondycji są korzenie i wtedy może stwierdzić konieczność ich usunięcia. Dzięki temu blokuje się postęp choroby. Innym powodem usunięcia jest też korzeń, który przebił się powyżej poziomu kości. Nie powinien jednak wyłaniać się dalej, niż na jeden minimetr.

Przebieg zabiegu usunięcia korzenia zęba

Przed zabiegiem podaje się znieczulenie miejscowe. Jest to niezbędne, ponieważ aby dotrzeć do korzenia, chirurg stomatologiczny tnie dziąsło, aby je otworzyć. Czasami korzenie są ze sobą połączone, wtedy konieczne jest użycie piły żeby je rozdzielić. Bywa tez tak, że potrzebne jest przycięcie zęba. Wszystko zależy od stopnia rozwinięcia choroby i połączenia korzeni i ułatwionego lub utrudnionego do nich dostępu. W szczególnych wypadkach zabieg ten odbywa się pod narkozą, choć dochodzi do tego tylko w odpowiednio zaopatrzonych klinikach i wyjątkowych sytuacjach. Po zabiegu w ciągu najbliższych dwóch godzin trzeba wstrzymać się od spożywania posiłków i aplikować zimne okłady. Zwiększa się wtedy ryzyko powstawania zakażeń, z tego powodu pacjent, w razie potrzeby, otrzymuje przypisane antybiotyki i leki przeciwbólowe.