Skąd wiadomo, że najlepsze będzie leczenie kanałowe?

Czy profesjonalne wybielanie zębów w gabinecie stomatologicznym lampą wybielającą u wszystkich jest skuteczne?
4 września, 2020
Stomatolog Toruń
15 września, 2020

Skąd wiadomo, że najlepsze będzie leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe endodoncja skupia się na naprawianiu zębów, które z wielu przyczyn są dogłębnie zepsute. Stomatolodzy zajmujący się leczeniem kanałowym diagnozują i pomagają leczyć choroby miazgi i tkanek okołowierzchołkowych. Zwykle leczenie kanałowe jest niezbędne wtedy, gdy powstaje zapalenie, martwica czy zgorzel miazgi zęba.

Najbardziej znane symptomy, które mówią o tym, że rozwija się coś nieprzyjemnego to w głównej mierze ból, ćmienie i opuchnięcie zęba. Zwykle występuje również przesadna wrażliwość na zimno i ciepło, a oprócz tego ból towarzyszący gryzieniu jedzenia i picia. Co więcej da się zaobserwować zmianę barwy zęba. W takiej sytuacji trzeba od razu spotkać się ze stomatologiem. Pojawienie się tych sygnałów nie za każdym razem wskazuje na to, że niezbędne będzie leczenie kanałowe, jednak wizyta będzie niezbędna do postawienia diagnozy.

W gabinecie stomatologicznym dentysta ustali przyczyny bólu lub zmian w jamie ustnej. Przeważnie choroby miazgi zęba rozwijają się w skutek zmian próchnicowych lub zgromadzonych bakterii. Źródłem problemu staje się też czasami złamanie zęba lub zakażenie. Z uwagi na to dentysta endodonta musi dogłębnie sprawdzić stan jamy ustnej. Wtedy oceni, czy niezbędne jest leczenie kanałowe, czy wystarczy mniej inwazyjny zabieg dentystyczny.

Jeśli trzeba będzie przeprowadzić leczenie endodontyczne, nie nie ma powodu, by się go obawiać. Przy nowoczesnym leczeniu kanałowym pod mikroskopem zabieg przebiega szybko i bezboleśnie.