Implanty zębowe – jak odbudować kość?

W jaki sposób zapobiegać osłabieniu szkliwa zębów oraz dziąseł?
8 grudnia, 2020
Budowa i rodzaje implantów stomatologicznych
15 grudnia, 2020

Implanty zębowe – jak odbudować kość?

Jakość kości jest sprawą kluczową dla zabiegu wszczepienia implantów zębów. Usunięcie zębów powoduje zmiany jamy ustnej zarówno pod względem estetycznym oraz zdrowotnym. Niewypełniony ubytek prowadzi do co raz głębszego zaniku kości szczęki, co z kolei negatywnie wpływa na sąsiednie zęby. Zanik oparcia może sprawić, że i one będą się chwiać, a potem wypadać. Z tego względu również uzupełnienie luk jest również istotne. Żeby zabieg wszczepienia implantów stomatologicznych był możliwy, w miejscu wszczepu musi znaleźć się odpowiednia ilość kości. Bywa czasem tak, że osoby chcące uzupełnić lukę implantem dentystycznym mają zbyt niewielką ilość kości. Warto wspomnieć, że to nie odbiera im to możliwości całkowicie, żeby implant dobrze się zrósł i zachował w poprawnym miejscu.

Zanik kości da się odtworzyć. Współczesne surowce stosowane w leczeniu stomatologicznym pozwalają dentyście nie tylko na wszczepienie nowego materiału kostnego. Wykorzystywany materiał zwykle wspomaga naturalny przyrost materiału kostnego. Z tego powodu zabiegi odbudowy materiału kostnego stały się popularne i stosowane przez najlepszych dentystów. Taka metoda regeneracji kości przed zabiegiem wszczepienia implantów zębowych jest bezpieczny, a stomatolog implantolog przeprowadza go przy zastosowanym znieczuleniu . Stomatolog umieszcza specjalny materiał w obszarze dotkniętym zanikiem, a następnie zabezpiecza go stworzoną do tego membraną. Na pełną regenerację kości pod implanty zębów należy poczekać ok. od 3 do 6 miesięcy. Po upływie tego czasu stomatolog może bezpiecznie zaaplikować implant.