Czy każdy może mieć implanty?
5 maja, 2020
Co należy robić po zabiegu wszczepienia implantu zębów
22 maja, 2020

Implanty zębów a leczenie kanałowe

Bazowym celem leczenia kanałowego jest naprawienie zaatakowanej bakteriami miazgi zęba. Taki typ leczenia jest jednym z najbardziej skomplikowanych zadań stomatologa endodonty zajmującego się leczeniem kanałowym, ale większość wykonywanych pod mikroskopem zabiegów przynosi pożądane skutki. Leczenie kanałowe daje możliwość uratowania naturalnego zęba. Za sprawą udowodnionej skuteczności tego zabiegu, w tych czasach możliwe jest zachowanie zębów, które jeszcze parę lat temu musiały być zwyczajnie usuwane.

Tymczasem implanty są niezwykle wytrzymałe, a założone na nich korony czy mosty protetyczne wiernie zastępują naturalne zęby. W większości przypadków, jeśli pacjent właściwie dba o higienę jamy ustnej, implanty służą dożywotnio i są jednymi z najtrwalszych rozwiązań wypełnienia dziury po utraconym zębie. Za sprawą leczenia kanałowego ząb w większości pozostaje naturalny. Zadaniem stomatologa jest tylko odbudowa korony zębowej. W momencie usuwania zębów wypełnienie luki jest konieczne z uwagi na zdrowie całej jamy ustnej.

Dobrze jest także spojrzeć na koszty. Choć oba rozwiązania są wysoce skuteczne, a za ich sprawą pacjent nadal może cieszyć się pięknym uzębieniem bez bólu, koszty leczenia kanałowego są mniejsze w porównaniu do zabiegu wstawienia implantu. Przed podjęciem decyzji, co z robić w przypadku bolącego, głęboko zniszczonego zęba, powinno się pomyśleć razem z dentystą, które rozwiązanie będzie najodpowiedniejsze.