Dziecko w gabinecie dentystycznym – ekstrakcja mleczaków

Czy trzeba podcinać wędzidełko u dentysty?
4 lutego, 2021
Leczenie stomatologiczne z zapłatą w ratach
5 lutego, 2021

Dziecko w gabinecie dentystycznym – ekstrakcja mleczaków

Zęby mleczne choć mogłoby się wydawać inaczej są bardzo ważne, ponieważ to one szykują miejsce dla tych stałych. Nie należy ich zaniedbywać, ponieważ próchnica może zagrażać także ich następcom. Ważne jest też, by nie usuwać ich przedwcześnie. Do ekstrakcji są dobre w momencie, gdy ząb stały, znajdujący się pod nim, uformuje 3/4 swojego korzenia. W w takim przypadku mleczak nazywany jest zębem przetrwałym, ponieważ za długo zachował się w jamie ustnej. Jeśli nie wyleci w tym czasie samoistnie należy udać się do chirurga stomatologicznego, który stwierdzi, czy ząb nadaje się do wyrwania. Pozostanie zęba przetrwałego w jamie ustnej może skutkować zapaleniem albo przerostem dziąsła, to z kolei wiąże się z bólem i krwawieniem. Może to też doprowadzić do zmiany toru dla wychodzącego zęba stałego, a to może wywołać krzywy zgryz w przyszłości. Jest to najpowszechniejsza przyczyna usunięcia zębów mlecznych. Do pozostałych należy konieczność ekstrakcji poprzez nieodpowiednią higienę i zaniedbania, które przyczyniły się do powstawania próchnicy w stadium, którego nie da się wyleczyć. Może to skutkować kłopotami w czasie wzrostu zębów stałych. Należy pamiętać, że ekstrakcja zęba w każdym wypadku powinna być ostatecznym rozwiązaniem. Nowoczesne technologie stomatologiczne umożliwiają ratunek nawet bardzo chorych zębów. Dlatego trzeba konsultować się z chirurgiem stomatologicznym, który odpowie na wszelkie pytania.