Dobry dentysta
3 lipca, 2020
Co muszę wiedzieć, kupując pastę do zębów?
10 lipca, 2020

Czym jest endodoncja w stomatologii?

Choć endodoncja wielu niczego nie mówi, w stomatologii to dział, odpowiadający za diagnozowanie oraz leczenie zmian chorobowych miazgi zębowej. Potocznie rozpoznajemy ten termin jako leczenie kanałowe. Co do zasady leczenie endodontyczne należy do jednych z bardziej skomplikowanych zabiegów dentystycznych. Mimo to, dzięki nowym technikom oraz zdolnościom endodonty, czyli dentysty zajmującego się tym leczeniem, leczenie  endodntyczne przebiega sprawnie. Współczesne zabiegi leczenia endodontycznego wykonuje się zazwyczaj pod mikroskopem, co gwarantuje doskonałą widoczność zmienionej miazgi zęba.

Leczenia endodontycznego wymagają dość poważne przypadki. To nie tylko infekcje miazgi zęba, ale też martwica czy zgorzele. Do gabinetu dentystycznego na zabieg kanałowy odsyłani są też pacjenci z problemem zapalenia tkanek okołowierzchołkowych. Zdarza się, że interwencja lekarza endodonty konieczna jest także przed planowanym leczeniem protetycznym. Nim jednak stomatolog endodonta rozpocznie swoje działania, zleca odpowiednią ilość badań diagnostycznych, jakie pomogą ocenić, czy da się naprawić ząb.

Chociaż endodoncja wywołuje wiele obaw wśród pacjentów, nowoczesność stomatologia sprawia, że nie należy się go bać. Każdy przypadek leczenia kanałowego przeprowadzany jest pod znieczuleniem , dlatego zabieg jest bezbolesny. Poprawnie opracowany kanał zębowy robi więcej problemów.