Jakie są zalety nici dentystycznych?
28 lutego, 2021
Co szkodzi zębom?
1 marca, 2021

Przyczyn bólu dziąseł jest bardzo dużo, ale nie wolno ich lekceważyć. Pacjenci zwykle umawiają się na konsultację w gabinecie dentystycznym w przypadku silnego bólu zębów. Do dentysty należy umówić się także, kiedy bolą dziąsła.

Ból dziąsła z reguły pojawia się w towarzystwie zaczerwienienia, obrzęku, a czasem nawet krwawienia. Przeważnie bagatelizujemy te objawy, myśląc, że to  przypadkowe podrażnienie szczoteczką do zębów, niestety takie przypadki mogą oznaczać początek większego problemu. Kryjący się za tym stan zapalny, może powodować rozwój zapaleń przyzębia, zmian kieszonek dziąsłowych lub osuwania się dziąseł. To też bezpośrednio wpływa na powstawanie paradontozy, jednej z przyczyn wypadania zębów.

Zwykle stany zapalne pojawiają się na skutek podrażnień, przez niewłaściwe lub niedokładne mycie zębów lub stosowanie nici stomatologicznych. Odkładająca się płytka nazębna to siedlisko bakterii, które mogą wywołać stan zapalny. Często ból pojawia się także w wyniku urazu (np. uderzenia), korzystania ze źle dobranych protez, a także u kobiet w ciąży.

Łatwym sposobem na usunięcie bólu są specjalne, łagodzące płukanki czy żele sprzedawane w aptekach. Trzeba się jednak liczyć z tym, że w wielu przypadkach zaledwie maskują ból i nie leczą problemu. Jeśli stan zapalny nie ustępuje długo czas, należy bardzo szybko zobaczyć się ze stomatologiem. Wizyta w gabinecie stomatologicznym oraz podjęcie leczenia wyeliminuje ból na dobre.