Usunięcie korzenia zęba -chirurgia stomatologiczna
Usunięcie korzeni zębów
2 czerwca, 2019
Chirurgia szczękowa toruń - chirurg stomatolog
Chirurg stomatolog Toruń
14 lipca, 2019

Usuwanie korzenia zęba

Jest to jeden z bardziej skomplikowanych zabiegów, którym trudni się chirurg stomatologiczny. Wykonuje się go, gdy korzenie zębowe zostają zarażone, a inne drogi leczenia nie działają. Lekarz musi dogłębnie sprawdzić w jakim stanie są korzenie i wtedy może uznać konieczność ich usunięcia. W ten sposób blokuje się postęp choroby. Innym powodem usunięcia jest też korzeń, który przebił się powyżej poziomu kości. Nie powinien jednak wyłaniać się dalej, niż na jeden minimetr.

Zabieg usunięcia korzenia

Przed rozpoczęciem zabiegu aplikuje się znieczulenie miejscowe. Jest to konieczne, ponieważ aby dotrzeć do korzenia, chirurg stomatologiczny nacina dziąsło, aby je otworzyć. Zdaża się, że korzenie są ze sobą połączone, wtedy konieczne jest użycie piły by je rozdzielić. Zdarza się też, że potrzebne jest przycięcie zęba. Wszystko uwarunkowane stopniem postępu choroby i połączenia korzeni i ułatwionego lub utrudnionego do nich dostępu. W szczególnych wypadkach zabieg ten odbywa się pod narkozą, lecz dochodzi do tego tylko w odpowiednio wyposażonych klinikach i alarmowych sytuacjach. Po usunięciu korzenia zęba w ciągu najbliższych dwóch godzin trzeba wstrzymać się od spożywania posiłków i stosować zimne okłady. Rana narażona jest wtedy na wszelkiego rodzaju zakażenia , z tego powodu pacjent, w razie potrzeby, dostaje przypisane antybiotyki i leki przeciwbólowe.

DENTYSTA TORUŃ